In 1901 werd de fanfare St. Caecilia opgericht. Met als naam “Vriendschap zij ons doel”. In 1913 veranderde de naam in fanfare St. Caecilia.
Uiteraard laat de fanfare haar 110-jarig bestaansjubileum niet ongemerkt voorbij gaan.
Het jaar 2011 staat geheel in het teken van dit jubileum. Naast de gebruikelijke activiteiten die de fanfare ieder jaar organiseert zijn er dit jaar uiteenlopende feestelijke activiteiten gepland. Zo hebben we o.a. een succesvol carnavalsconcert en een concertreis naar Kalkar/Wissel al achter de rug.

Wij vieren dit feest niet alleen voor eigen leden maar voor iedereen die zich bij fanfare St. Caecilia Broeksittard betrokken voelt. Op 19 en 20 november is er een feestweekeind.
Naast het verenigingsjubileum willen we dan ook graag 2 jubilarissen huldigen die beiden hun75 jarig jubileum vieren. Hub Schmetz (75 jaar muzikant) en Lei Wijnands (75 jaar lid).

Zaterdag 19 november, in het Gemeenschapshuis, Dorpstraat 1 te Broeksittard
19.00 uur: Receptie b.g.v. 110-jarig bestaan van onze vereniging.
20.30 uur: Feestavond met optreden van Partycoverband L.O.L. (gratis entree)

Zondag 20 november:
10.00 uur: Caecilia mis in de parochiekerk. Aansluitend een kort bezoek aan het kerkhof om onze overleden leden te gedenken
11.15 uur: Huldiging van de twee jubilarissen, Lei Wijnands en Hub Schmetz
11.45 uur: Warm buffet in het gemeenschapshuis.
13.30 uur: Oriëntatie Challenge (Schwienswei) voor leden van de fanfare (en aanhang)

We hopen u te mogen begroeten op onze receptie en/of feestavond.
Natuurlijk bent u ook welkom tijdens de Caeciliamis op zondagmorgen.