De stemperiode is afgelopen en de stemmen zijn geteld. Trots mogen we melden dat onze Fanfare is uitgeroepen tot gemeentewinnaar van de gemeente Sittard-Geleen.

ACHTERGROND VAN DE VERKIEZING VERENIGING VAN HET JAAR

Nederland telt ruim 50.000 verenigingen en stichtingen. Sociale ontmoetingsplaatsen waar mensen samen sporten, muziek maken, acteren, dansen of kunst maken. Ze vormen samen het grootste sociale netwerk van ons land. Ook leiden ze talenten op die zonder vereniging of stichting nooit zo ver zouden komen. Verenigingen zijn heel bijzonder en dat mag gezien worden!

De Rabobank, NOC*NSF, het LKCA en Kunstbende geloven allen in de kracht en het belang van sport- en cultuurverenigingen. Zij werken samen om de maatschappelijke betrokkenheid van verenigingen te vergroten door verenigingen te stimuleren open te staan voor nieuwe verbindingen en samenwerkingen. Samen willen we verenigingen aan de hand van hun eigen ambities zelfredzamer, vitaler en gezonder maken. Want verenigingen kunnen een belangrijke rol spelen in de gezondheid en vitaliteit van mensen.