Na 30 jaar waren de uniformen van de fanfare dringend aan vervanging toe. De gemiddelde leeftijd van de leden was lager dan de leeftijd van de oude uniformen. Op zondag 19 september zijn de nieuwe uniformen gepresenteerd aan het publiek en inwoners van Broeksittard. Op deze schitterende, zonnige dag heeft wethouder Kim Schmitz de uniformen officieel onthuld.

Onder het genot van koffie en vlaai was het publiek getuige van een heuse modeshow op de rode loper. Het nieuwe donkerblauwe pak met gouden logo heeft een moderne pasvorm. De heren hebben een pak met gouden stropdas. Voor de dames is er een een getailleerd jasje met gouden sjaaltje. Voor optredens bij slechte weersomstandigheden hebben alle leden een wind- en waterdichte donkerblauwe windstopper. Tevens zijn de polo’s van onze jeugdfanfaar Zitterd vervangen door witte hemden met JFF logo.

We danken Frans Kamps voor de vakkundige begeleiding bij het aanmeten en leveren van deze mooie uniformen .De nieuwe uniformen zijn financieel mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van de Vriendenloterij het Prins Bernhard Cultuurfonds en onze sponsoren.

Bestuur en leden van de fanfare zijn trots op deze nieuwe uniformen, waar ze komende jaren mee vooruit kunnen. Overigens is de fanfare altijd op zoek naar nieuwe muzikanten die graag in dit mooie uniformen willen musiceren.

Uch, Òs Fanfaar In ‘T Nuuj

Es de jas neit meer pas

En de bòks haet van “hoog water” las

Deiste veur Sjöt loupe