Ipv Artamuse zal vanaf 1 september Stichting Myouthic (spreek uit: miejoezik/music) het muziekonderwijs in Sittard-Geleen bemiddelen. Myouthic is een muziekmakelaar
die vraag naar muziekonderwijs en aanbod ervan op elkaar afstemt.

Hoe werkt het?
Myouthic bemiddelt in muziekonderwijs aan (leden van) muziekverenigingen, particulieren en scholen in Sittard-Geleen. Daarvoor werkt de stichting met zelfstandige muziekdocenten (zzp’ers) die voldoen aan de opleidingseisen voor individueel en/of klassikaal onderwijs en uiteraard een goede staat van dienst hebben.

Korting
Jongeren tussen de 6 en 18 jaar uit Sittard-Geleen krijgen door lesgeldsubsidie korting op het uurtarief van de muziekdocent. Dat geldt voor zowel particulieren als leden van een vereniging. De korting wordt vijf jaar lang gegeven. Vanaf de achttiende verjaardag vervalt het recht op korting.

Wat betekend dit nu voor leerlingen van de fanfare?
Behalve de leslocatie die in overleg met de fanfare en leraar zelf is te bepalen veranderd er voor de leerling/ouder weinig. We proberen zo veel als mogelijk met de bestaande leraren verder te gaan onder vlag van Myouthic. Dit kan echter alleen als de leraar zelf verder gaat als ZZP’er.
De fanfare zal voor het komende seizoen de kosten van de leslocaties voor haar rekening nemen. Daardoor zijn de kosten voor de lessen voor iedereen gelijk en zijn we de goedkoopste vereniging in Sittard-Geleen om muzieklessen via te volgen.
Leerlingen 6 tot 18 jaar: €270,- per jaar. (36 lessen van 20 minuten) (incl 50% lesgeldsubsidie)
Leerlingen vanaf 18 jaar: €540,- per jaar. (36 lessen van 20 minuten)

Vragen?
Wil je meer weten? Neem dan contact op met het bestuur of de opleidingscommissie (opleidingen@fanfarestcaecilia.nl)