In 2007 is de Jeugfanfaar Zitterd opgericht als opleidingsorkest voor de drie fanfares van Sittard. Na een prettige samenwerking van ruim 12 jaar hebben afgelopen zomer zowel fanfare St. Jan Leyenbroek als muziekcorps st. Barbara Sanderbout besloten om zich terug te trekken uit de Jeugdfanfaar Zitterd. Beide verenigingen hebben besloten om hun opleidingsbudget anders te gaan investeren.

Wij als Fanfare St. Caecilia Broeksittard zien de jeugdfanfare echter als een belangrijke schakel tussen de muzieklessen en de instroom in de grote fanfare. Jeugdfanfaar Zitterd zal dus gewoon onder dezelfde naam blijven bestaan alleen nu als opleidingsorkest dat volledig onderdeel van Fanfare St. Caecilia Broeksittard zal zijn. De Jeugdfanfaar Zitterd blijft onderleiding staan van Paul Erens. Het komende optreden van de jeugdfanfare is op zaterdag 26 oktober bij het beoordelingsconcert bij het jeugdtreffen in Ulestraten.