Tijdens het televisieprogramma ‘Echt waar?!’ op SBS6 heeft fanfare St. Caecilia uit Broeksittard afgelopen zaterdag €25.000 gewonnen. Tijdens de spelshow moesten de kandidaten bij 10 vragen raden wie van de panelleden de waarheid sprak. Na de laatste vraag waren er nog maar twee kandidaten over, waaronder Nicole Schiffeleers van de Sittardse fanfare. Samen met de andere winnaar van een zeilvereniging uit Loosdrecht mocht ze de hoofdprijs van €50.000 verdelen.

De fanfare gaat het gewonnen geld besteden aan nieuwe pakken. Secretaris Henri Latour: “Wij zijn de laatste jaren hard gegroeid. We hebben niet meer genoeg pakken voor al die nieuwe jeugdleden. Bovendien zijn de huidige pakken inmiddels al 30 jaar oud”. Met dit bedrag heeft de fanfare het benodigde bedrag voor nieuwe pakken bijna bij elkaar.